Skoro denně chodím nakupovat do jistého nejmenovaného většího obchodního řetězce. A protože v něm (a nejen v něm) fungují tržní pravidla tak, jak fungují, počínám si i já tak, jak si počínám.
Například nahlížím do reklamních letáků, https://www.copygeneral.cz/sluzby/letaky-a-prospekty jež jsou mi vhazovány do schránky. Ne že by na mě měly zase až tak zásadní vliv, o většinu toho, co se v nich prezentuje, zájem nemívám, ale stejně se alespoň trochu udržuji v obraze, abych věděl, jak se věci v hrubých rysech mají.
Když přijdu do zmíněného obchodu, objíždím jako mnozí jiní s košíkem regály. Do některých nakouknu jen tak trochu ze zvědavosti, i když vím, že tam sotva bude něco pro mne, jiné nevšímavě minu, protože mi tam vystavené zboží nic neříká.
A místy, kde se zdržuji hlavně, jsou ta, kde se prodává to, oč mi jde při běžných nákupech především. Protože tam je zboží, které potřebuji nebo které si alespoň někdy rád dopřávám.
A tady pak zevrubněji sledují cenovky u vystavených produktů. A v hlavě si je dnes už zcela automaticky sumíruji.
- Tohle mají dnes za běžnou cenu. Takže bych si to možná dnes měl koupit. Jenže nelze vyloučit, že dnes bude výhodná nabídka u něčeho jiného. Takže popojedu s vozíkem dál a jen v hlavě držím v patrnosti, že nenajdu-li nic lepšího, vrátím se pro to nezmíněné zmíněné.
- Tohle dnes nabízejí za akční cenu. Takže to bych asi vzít měl. Ovšem přesto se na to rovnou nevrhnu jako blázen. Protože je třeba se k takové cenovce přiblížit nebo sklonit a podívat se i na těch pár malých písmenek. Která někdy sdělují, o kolik že je to dnes levnější než posledně, a jindy se v nich skrývají i upozornění, že abych to za onu cenu získal, musím splnit to či ono. Čímž se ona nabídka stává nelukrativní. Stejně jako je nejednou nezajímavá už i proto, že ač akční, byla vypočítána z notně nadsazené ceny a ani po ‚slevě‘ se tak nevyplácí.
- A něco tu dnes mají tak drahé, že to nechám být a jdu si po svých. Nejsem přece blázen.
Takto si počínám. A když jsem si přečetl https://www.tradecz.cz/market-profile-cteni-trhu-pomoci-profilace/, náhle jsem dospěl k zajímavému zjištění. A sice že si při nákupech v mém obchodě počínám vlastně velice podobně tomu, jak si počínají obchodníci na Forexu, oni ‚burziáni‘. Jen to neumím tak učeně pojmenovat.
A tak bych se možná takovým traderem stát měl. A vy možná taky. Pokud nás tedy mezi sebe vezmou oni obchodníci-profesionálové, kteří se baví tak učenou mluvou o tom, že „za běžnou cenu to vezmeme, nebude-li tu lepší nabídky, levnou nabídku akceptujeme, nebude-li v ní nějaká záludnost, a na to předražené se jim vyprdneme“.
CategoriesSlužby